Monday, September 17, 2012

Mimpi hanya mimpi....


Di saat aku berada di dalam pelukanmu
Aku seperti berada di dalam satu gerbang ketenangan
Kerinduan yang selama ini berbuku di hati
Seolah pergi bersama tangisan kebahagiaanku

Namun, di sebalik kebahagiaan itu
Terselit tangisan yang tidak inginkan perpisahan lagi
Satu pelukan erat itu cuba aku lepaskan
Dengan harapan, aku mampu lakukannya pada esok hari

Di saat mata ku dibuka
Dunia baru buat aku kian menyapa
Kau tiada lagi di sisi
Dan kau pergi bersama mimpi
Aku kini mengharapkan kau hadir lagi
Agar dapat ku lafazkan….
lafaz rasa hati yang selama ini aku simpan
Ingin aku katakan
“Akak sayang ayah selamanya….”

Dan…peristiwa ini terus berulang
Berulang tanpa henti sehingga aku tahu
bahawa aku tidak akan mampu bersua denganmu lagi
Sehingga aku seperti tidak lagi mahu keluar dari alam mimpiku
Agar aku dapat sentiasa bersamamu
Agar aku sentiasa dapat menjadi Sakinah yang dulu
Agar aku dapat melemparkan senyuman bahagia itu
Yang telah lama hilang dari hidupku

Namun, langkah kehidupan itu tetap perlu diteruskan
Tiada titik nokhtah walau sesaat selagi nyawa masih di badan
Tiada titik perjuangan selagi aku masih anakmu
Tiada titik doa selagi aku masih menyayangimu…ayah….


No comments: