Sunday, July 8, 2012

Biskut Raya

Assalamualaikum semua...

Hari ni aku nak cerita pasal perihal biskut raya... Emm sebenarnya, sepanjang hidup aku selama 21 tahun ni, aku dan juga keluarga aku memang tak gemar biskut raya... Memang dari kecil lagi, aku lebih suka makan lemang, ketupat, kerepek dan kuih-kuih tradisional aje... memang sejak azali lagi la tekak ni tak dapat nak terima kuih-kuih moden ni...

Tapi minggu lepas, kakak aku ada bawak balik 4 balang biskut raya. Katanya kawan dia suruh cuba. Memang tak layan la bisut-biskut raya ni... Tiba-tiba mak aku saje-saje nak cuba. Biskut pertama yang mak rasa, biskut gajus... Reaksi mak sangat berbeza bila makan biskut raya kali ni... "Emmm....sedapnya kak! Meh sini cuba... Serious sedap"...

Aku ni dengan nak percaya tak nak percaya, try la jugak.. Nak jaga hati mak la katakan... Rasa punya rasa...fullammmakkk!!!! Memang sedap... Tak pernah aku makan biskut raya yang sesedap dan serangup tu... daripada tak suka biskut raya, keluarga aku jadi suka pulak... Kerja duk makan je kuih tu... memang sedap la... Sekarang ni, tinggal sebalang je kuih...tu pun tak sampai 10pcs dah rasanya...

Aku memang tabik spring giler la dekat kawan kakak aku tu sebab dah berjaya mengubah selera kami sekeluarga... For sure kami akan order lagi untuk raya ni... Kalau ada yang berminat, boleh la tempah.. Nanti aku tolong sampaikan kat kawan kakak aku tu... Price list pun dah ada skali ni...

P/S : Kalau tak sedap, aku tak kan tolong jual punye :)


1. Dahlia - RM25
2. Chocolate Chips - RM26
3. Red Pearl - RM26
4. Irish - RM25
5. Almond London - RM 27
6. Cornflakes - RM25
7. Star Crunch - RM25
8. Semprit - RM25
9. Gajus - RM25
10.Tat Nenas - RM28
11.Chocolate Rice - RM25
12.Bubble Rice - RM26

* Harga untuk 50 pcs dan tidak termasuk kos penghantaran... Beli banyak harga boleh kurang... 
 :)

No comments: