Thursday, July 5, 2012

Tak sihat ke???

Assalamualaikum...

Hari ni aku tak berapa sihat... Dah banyak hari dah sebenarnya...Macam nak demam je.. Maklumla, musim demam sekarang...

Even tengah demam pun, aku ta la sampai tak boleh nak bergerak... Masih mampu berjalan merata... Lagipun, memang sifat semula jadi kot tak nak layan sangat sakit ni... So buat-buat sihat la...

Punya la dah terbiasa sihatkan diri ni, sampai lupa diri pun ada... Macam tak ada apa-apa berlaku... Tanpa aku sedar, suara aku dah tak ada rupanya. Cakap macam biase je walaupun rasa yang tekak ni pedih sikit. Tapi bila ada jiran aku tanya "Tak sihat ke?" aku pun jadi blur...

"Macam mana Kak Ma tau aku tak sihat.. Rasa macam ok je ni..." duk mengomel je la dalam hati... Aku pun automatik geleng... Baru aku perasan rupanya suara aku dah tak de... Astaghfirullah.... Memang berlagak sihat je tadi... haha

So sekarang perlu rehatkan suara.... Tak dapat la nak melalak sangat kat umah...huhu... Dinasihatkan pada yang lain tu, banyakkan minum air masak ye dan sentiasa la alert pada perubahan diri sendiri ;p ...

2 comments:

nadiah qurratuaini said...

kinah, aku nangis dengar lagu kat blog kau neh. sedih..

Seteguh Sakinah said...

hati tgh sayu mmg slalu cepat sedih...lagu ni doa aku dear... :')